Walc kameralny - Jeremi Przybora


Elżbieta Starostecka
Walc kameralny


Jeremi Przybora

Walc kameralny,
ty i ja…
Walc pożegnalny
na trzy pa…
Z góry to ustalmy,
że to kameralny
walc pożegnalny
na trzy pa:
Pa! Pa! Pa!

Walc pożegnalny
w tle nam gra…
Walc nieodwołalny,
ty i ja…
Z góry ustalamy,
że nim się poznamy,
już się pożegnamy
na trzy pa:
Pa! Pa! Pa!
Pa! Pa! Pa!

To jest walc jak mgnienie przelotny…
To jest walc szalenie samotny…
Ty do niego mnie nie prosisz –
ty sam wirujesz w krąg swej osi,
tak jak ja –
na trzy pa…

To jest walc tańczący tak lekko…
… z cieniem dziewcząt, kwitnących daleko…
Pan do tańca nas nie prosi –
pan sam wiruje w krąg swej osi
na trzy pa:
Pa! Pa! Pa!

Jeszcze się nie znamy,
a już się żegnamy,
w dal się oddalamy –
ty i ja,
na trzy pa:
Pa! Pa! Pa!

Walc pożegnalny,
ty i ja…
Walc kameralny,
walc…

Obraz: Mark Keller
Fot. Elżbieta Starostecka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz