Łowca paciorków - Agnieszka Osiecka

Urszula Sipińska
Łowca paciorków


Agnieszka Osiecka


Był niepoważny jak wiatr
I nieważny jak kwiat
Mój poeta ze snu
On poprowadził mnie tam
Gdzie zakwita machorka
I duszno od bzu

Jedzie panicz dorożką
Wygrywa scherzo na rożku
Popatrz tam, słuchaj
Koń ma złoty szal

Zagrałeś nam
Na skrzypcach zielonych słów
I poszły w tan dziewczyny
Wierne na zawsze już
Tańczą dziewczyny blade od snu

O, zaprowadź mnie tam
Gdzie zaczyna się noc
Sny się budzą we mgłach
O, zaprowadź mnie tam
Gdzie błękitna kapela
Do rana wam gra

Jedzie diabeł dorożką
Wygrywa scherzo na rożku
Popatrz tam, słuchaj
To ostatni bal, nasz bal

Podaj nam rękę
Weź nas na koń
Gwiazdę promienną
Włóż nam na skroń

Kochaj nas, kochaj
Przychodź we śnie
Kochaj nas, kochaj
Nie zgub we mgle

Książę zieleni
Rzeko bez dna
Łowco paciorków
Popatrz, to ja

Ratuj mnie, ratuj
Czarów mnie ucz
Ratuj mnie, ratuj
Złoty daj klucz

Obrazy: Lauri Blank

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz