Cierpienia miłosne - Witold Skrzypiński


Marian Demar - Cierpienia miłosne - Liebesleid


Witold Skrzypiński

Gdy wiosna w krąg roztoczy czar
I gdy ptasząt zabrzmi gwar
Kiedy w słońcu ożyje kwiat
Budzi się do życia świat

I mocniej bije krew
Na cudnej wiosny zew
W sercach szczęśliwych ludzi
Tęsknota budzi radosny śpiew

A ja tak samotnie żyję
I tak wciąż w tęsknocie trwam
Dla mnie już dziś nie bije
Drogiego serca miłosny takt

Ach czemuś ty mnie porzuciła
I w sercu żar mi roznieciła
Tak dziś mi brak tych czułych słów
Kochanych słów, czarownych naszych słów

Nie dla mnie dziś jest wiosna ta
Nie dla mnie też chór ptasząt gra
Nie dla mnie się rozwija kwiat
Nie dla mnie jest ten cały świat

A wiosna w krąg roztacza czar
Ptasząt brzmi wesoły gwar
W słońcu płatki rozchyla kwiat
Budzi się do życia świat

Obraz: Wilhelm Kotarbiński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz