Aż wierzyć mi się nie chce - Bułat Okudżawa


Bułat Okudżawa - Ах, что-то мне не верится
Aż wierzyć mi się nie chce

Jerzy Czech

Aż wierzyć mi się nie chce, żem kiedyś był wojakiem.
Może to jakiś uczniak nabazgrał mnie mazakiem?
Rączkami wymachuję, cieniutką kręcę szyją
I wierzę, że zwyciężę, i że mnie nie zabiją.

Aż wierzyć mi się nie chce, że sam też zabijałem,
A może tylko w kinie to wszystko oglądałem?
Nie mordowałem ludzi, do rąk nie brałem broni
I duszę mam niewinną, krwią nie
splamiłem dłoni.

Aż wierzyć mi się nie chce, że jednak ocalałem.
A może mnie trafili i w niebie zamieszkałem?
Po rajskim chodzę sadzie i w rajskiej śpię dolinie,
A to cudowne życie przyśniło się jedynie?

Ах, что-то мне не верится

Ах, что-то мне не верится, что я, брат, воевал.
А может, это школьник меня нарисовал:
я ручками размахиваю, я ножками сучу,
и уцелеть рассчитываю, и победить хочу.

Ах, что-то мне не верится, что я, брат, убивал.
А может, просто вечером в кино я побывал?
И не хватал оружия, чужую жизнь круша,
и руки мои чистые, и праведна душа?

Ах, что-то мне не верится, что я не пал в бою.
А может быть, подстреленный, давно живу в раю,
и кущи там, и рощи там, и кудри по плечам...
А эта жизнь прекрасная лишь снится по ночам.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz