A bzy już kwitły


Bogda Mysłowska
A bzy już kwitły

Zofia Czerwińska

Kiedy wspomnisz o mnie, to zobaczysz znów
Jak kwitnie pod oknem krzak liliowych bzów
I zaszumią lasy swój zielony song
I zapachnie trawa z łąk

Kiedy wspomnisz o mnie, ile to już lat
Gdy odmaszerował oddział twój gdzieś w świat
A ja zapłakana mówiłam przez łzy
Wróć, nim znów zakwitną bzy

A bzy wciąż kwitły i bzy pachniały
Z pamięci słowa nie uleciały
Nie uleciało serca kochanie
Wojenne drogi, tamto rozstanie

Lecz z każdą wiosną powracasz znowu
I jesteś sosną i piaskiem płowym
Zapachem lata, kolorem pnączy
Ale los nigdy nas już nie złączy

Kiedy wspomnisz o mnie, będę z tobą szła
W świat, który przeminął, który rozwiał wiatr
To wojna zmieniła życia zwykły bieg
Temu kto na wojnę szedł

Bo nie powróciłeś nigdy więcej tu
By mi przynieść gałąź liliowego bzu
Tylko gdzieś w przestrzeni na pamięci znak
Kwitnie bzów pachnący krzak...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz