Te słowa znam na pamięć - Gałkowski i Łebkowski


Tadeusz Skrzypczak
Te słowa znam na pamięć

Jan Gałkowski, Mirosław Łebkowski

Tyle było chmurnych jesieni
Tyle wiosen było i zim
Że też głos twój nic się nie zmienił
I muzyki tyle w nim

Znam już tyle twoich piosenek
Lecz w pamięci mam tylko tę
Z romantycznym, śmiesznym refrenem
Gdzie w każdym wierszu – ja kocham cię

Te słowa znam na pamięć
Od tylu, tylu lat
Spojrzałaś wtedy na mnie
Gdy ci rzuciłem kwiat
A po tym, gdy ostatnie brawa zmilkły już
Przytuliłaś kwiat do ust

Dziś znają mnie w teatrze
Co wieczór bywam tam
Bileter zezem patrzy, gdy się na salę pcham
Wciąż czekam czy znów na mnie spojrzysz
Choćby raz, zanim zgaśnie świateł blask

Czyż warto się trudzić
Co robić dalej, nie wiem sam
Już spektakl mnie znudził
Bo na pamięć każde słówko znam

A z racji gramofonu nareszcie spokój mam
Mam twoją płytę w domu
I co kwadransik gram
I chyba się za tydzień romans skończy tak
Stłukę płytę w drobny mak

Obrazy: Maria Szantho

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz