Małe stacje - Agnieszka Osiecka

Jerzy Satanowski
Małe stacje wielkich kolei

Agnieszka Osiecka


Są małe stacje wielkich kolei,
Nieznane jak obce imiona,
Małe stacje wielkich kolei,
Jakiś napis i lampa zielona.

Na takiej stacji dawno już temu
Z daleka jadąc - daleko,
Widziałem dziewczynę w niebieskim szaliku,
Jak piła gorące mleko.

Teraz tamtędy nigdy nie jeżdżę
A miasto moje daleko,
Lecz myślę czasami o tamtej dziewczynie,
Jak piła gorące mleko.

I nieraz chciałbym aby tu była -
Może to miało by sens.
Jak ona śmiesznie to mleko piła
Gapiąc się na mnie spod rzęs...

Mam swoje sprawy, inne podróże
I nie tamtędy mi droga.
Lubię ulice wesołe i duże
I kolorowe światła na rogach.

Może ma chłopca tamta dziewczyna,
A może wybrała się w świat.
A może po prostu, może jest głupia,
Jak jej siedemnaście lat...

Zresztą to przecież nie ma znaczenia -
Mieszkam naprawdę daleko,
Lecz myślę czasem o tamtej dziewczynie,
Jak piła gorące mleko...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz