Minęło wiele miesięcy - Edward Stachura


Jacek Bończyk
Minęło wiele miesięcy

Edward Stachura

Minęło wiele miesięcy
Ale mnie nic nie minęło;
Czas dla mnie w miejscu przystanął;
Takie jest, chłopcy, takie jest piekło

Na odgłos kroków po schodach
Serce wciąż skacze do gardła
Że może jednak to ona
Ona - piękna moja zagłada

Ach, kiedy znowu ruszą dla mnie dni?
Noce i dni!
I pory roku krążyć zaczną znów
Jak obieg krwi:

Lato, jesień, zima, wiosna
Do Boliwii droga prosta!
Wiosna, lato, jesień, zima
Nic mi się nie przypomina!

Ni żyć już można, ni umrzeć
Wypłakane łzy doszczętnie;
Oddycham ledwie i z bólem
Kością mi w gardle staje powietrze

Czy tak już będzie i będzie
Boże mój, Boże, mój Boże
Zawsze i wszędzie w obłędzie
Boże mój, wbiłeś we mnie wszystkie noże!

Ach, kiedy znowu ruszą dla mnie dni
Noce i dni!
I pory roku krążyć zaczną znów
Jak obieg krwi:

Lato…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz