Skąd się bierze ten żal


Marta Mirska
Skąd się bierze ten żal

Wiatru za oknem świst, w mroku szelesty słów
Tylko nad głową szklany zamknął się klosz
Znów napisałam list, zaraz go podrę znów
Wszystko, co myślę, nie ma sensu za grosz

Ja chodzę wciąż i szukam cię
Jak gdybyś tu się schował gdzie
Nie wiem, drogi, skąd się bierze ten żal
Skąd słowa te, skąd myśli złe
Skąd ta tęsknota, co dręczy mnie
Nie wiem, drogi, skąd się bierze ten żal

Przebyłam już tysiące mil wśród tych czterech ścian
Zwiedziłam cały świat i wszystkie ulice
Od drzwi do okna, z kąta w kąt
I dziwię się, żeś już odszedł stąd
Nie wiem, drogi, skąd się bierze ten żal

Nie tylko mnie jest źle, że opuściłeś mnie
Co dzień w pokoju wzdycha coś - och i ach
Tęsknią za tobą drzwi, sprzęty są wierne ci
Okna już trzecią noc są całe we łzach

A ja chodzę wciąż i szukam cię…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz