Kopciuszek - Jan Brzechwa


Jan Brzechwa - Kopciuszek (fragm.)

Gdybym wyładniała,
Wszystko bym oddała:
Sukienkę z koronek
I złoty pierścionek.

Oj, mamo, oj, mamo!
Ciągle w kółko to samo!
Oj, mamo, oj, mamo!
Ciągle w kółko to samo!

Lepiej już Kopciuszkiem zostać,
Byle mieć gładką płeć
I powabną postać.

Nie chcę być księżniczką,
Chcę mieć ładne liczko
I stopy, i ręce,
I nie chcę nic więcej

Oj, mamo...



Hejże, płynie woda,
Woda płynie, hejże,
A ja jestem młoda,
To się w wodzie przejrzę!

Niech mi powie woda,
Czyja to uroda,
Czy odbija woda mnie,
Czy to jestem ja, czy nie?

Wezmę wody strużkę
Zmyję kurz i sadze,
Nie chcę być Kopciuszkiem,
Wody się poradzę.

Niech mi powie woda,
Czyja to uroda,
Czy odbija woda mnie,
Czy to jestem ja, czy nie?

Ciągle w kółko to samo
G. Trela, E. Telega, M. Zającówna

Płynie, płynie woda - B. Paluch

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz