Piosenka sodomitologiczna - Jeremi Przybora


Bronisław Pawlik
Piosenka sodomitologiczna

Jeremi Przybora

Jestem ci ja,
A co mi tam,
Starożytny sodomita,
Kupę takich
Jak i ja
Starożytna Grecja zna
Łabędź z Ledą
U strumyka
Pasifae
W mocy Byka
Ganimedes
Z Orłem tam
A ja sobie
Kózkę mam

Ani be, ani me
Nie potrafię ja o nie
Z żadną inną
Oprócz niej
Oprócz kózki mej. Hej!

Ni Greczynki
Ni Etruski
Dla mnie to
Nie to co kózki
Inne związki
Poszły w gruz
Serce tylko mam
Dla kóz.
Gdy dzień piękny
Śpieszę w brzózki
W towarzystwie
Mojej kózki
Ja ją szczypnę
Ona mech
Takie szczęście
To nie grzech

Ani be, ani me...

W mej Helladzie
praantycznej
Sodomitologicznej
Dość typową
Pośród grup
Jest przyjaciół
Zwierząt klub
Różnie zresztą
Bywa jeszcze
Choćby ta
Danae z deszczem
Mnie nie cieszy
Deszcz ni grad
Bom kózeczce
Mojej rad...

Medea, moja sympatia - 1974

Obrazy: Vicky Sawyer

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz