Piosenka mewy nadwiślańskiej - Kazimierz Winkler


Chór Czejanda
Piosenka mewy nadwiślańskiej

Kazimierz Winkler

Płynie moja rzeka
Z wysokich hen gór
Niebieskich fal niesie śpiew
Rozbrzmiewa jak ogromny chór
Płynie moja Wisła z dalekich hen Tatr
Słoneczne iskry w niej lśnią
Szumi nad wodą wiatr

Najpiękniejsza jest
Najwierniejsza jest
Z wszystkich znanych mi rzek
Moja Wisła i oddech Wisły mej
Tak szeroki
Płynie przez cały kraj
Od lat wielu
Niesie wieść, wieść od gór
Aż do szumiących naszych mórz

Ten odwieczny śpiew
Nadwiślańskich mew
W dal zaniosę jak list
Każdy z ludzi niech śpiewa
Piosenkę mą
Tyle wsi, tyle miast
Ile jest w mej Wiśle gwiazd
Mijam w drodze od gór
Na morski nasz brzeg

Hejnał słychać z Wieży Mariackiej co dzień
Nad starym Rynkiem od lat
Unosi się przeszłości cień
Potem, gdy warszawski zobaczę już most
Dochodzi do mnie jak śpiew
Młotów bijących grzmot...

Obrazy:
Krzysztof Michalski
Henryk Szczygliński
Jan Karmański

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz