Gdy pójdę w drogę... - Jerzy Ficowski


Gdy pójdę w drogę wezmę z sobą księżyc


Jerzy Ficowski


Ruszę drogą w las
Skradnę parę gwiazd
Nawet księżyc sam
Tobie, Kali, dam

Widzę w oddali
Z gwiazd sznur korali
I tobie, Kali
Złoty księżyc dam
Gdzieżeś, powiedz, gdzie
Czemu zwodzisz mnie

Wołam daremnie
Jest coraz ciemniej
Zadrwiła ze mnie ta noc zła
Ta noc, jak złodziej
Skradła mi w drodze
Gwiazd i księżyca złoty skarb

Wzięła noc sto gwiazd
Poszła noc za las
Gdzie swą złotą twarz
Ukrył księżyc nasz

Widzę w oddali…

Kto mi odszuka
Księżyca dukat
Kto złote gwiazdy znajdzie gdzieś
Gdzieś mi się zgubił
Ślad za mym lubym
Kto mi przyniesie o nim wieść

Co mam zrobić, co
By odnaleźć go
Pójdę hen za las
Skradnę parę gwiazd

Michaj Burano i Czerwono-Czarni
Krystyna Prońko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz