Na rozbiegu - Jerzy A. Masłowski

Jewgen Malinowski - Всё начну сначала - Na rozbiegu
Małgorzata Bogdańska - Znowu na rozbiegu


Jerzy Andrzej Masłowski

Ja wiem... ja nadużywam
przy każdej sposobności
wódeczki, dymków, prochów...
i twojej cierpliwości

Ja wiem, że to przesada
że kiedyś się dorasta,
że dawno już powinnam
powiedzieć: stop i basta

Ale ja znów jestem na rozbiegu
i choć cała gra jest diabła warta
z niepokojem czekam na swą kolej
i tym razem nie stać mnie na falstart

Czarnowidzów mijam obojętnie
i na przekór wszystkim znów próbuję
i – jak zwykle – wiem, że mogę wszystko
choć to coraz więcej mnie kosztuje

A ty, choć tak się starasz
nic pojąć nie potrafisz
twój świat jest ułożony
jak twe koszule w szafie

Przechodzisz obojętnie
przez zimy i przez lata
spokojnie biorąc czary
i mary tego świata

A ja znowu jestem na rozbiegu...

I odpryski zwykłej codzienności
usiłuję w lepszy świat posklejać
nie chcę, tak jak ty, popijać kawę
i spokojnie dzień po dniu umierać...

Я знаю – это слишком,
Я пользуюсь без меры
Всем тем, что убивает
Любовь и чувство меры.

Да, знаю – я по краю,
Учить меня не надо.
Я знаю, жизнь прикажет
Сказать мне «Стоп и баста!»

Fot.2  J.A. Masłowski


И я снова всё начну сначала,
И хоть слышу, - «Цель не стоит всех страт».
Что мол, встречу учесть Бонапарта,
Но в этот раз не стать меня на фальстарт.

Не хочу я слышать чёрных мыслей
И на зло всем силам начинаю,
В сомнительном успехе Бонапарта
Есть вера, воля и любовь, - я знаю.

А ты не понимаешь
В заботах суетливых,
Что жизнь свою меняешь
На фунты и на лиры.

Проходишь безразлично
Сквозь радости и горе,
Скупая хладнокровно
Любовь, дворцы и море.

А я всё опять начну сначала,
И хоть слышу, - «Цель не стоит всех страт».
Мол, снова встречу учесть Бонапарта,
Но в этот раз не стать меня на фальстарт.

И осколки жизни повседневной
В правильную жизнь сложить стараюсь,-
Нет, не буду так, как ты пить кофе,
Ждать и видеть как приходит старость

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz