Pieśń o Bet - Lechem - Roman Kołakowski


Justyna Steczkowska - Pieśń o Bet - Lechem

Roman Kołakowski

Znalazłam wśród zapomnianych płyt
Starą pieśń - Bisdot Bet-Lechem
Słuchałam jej całą noc, po świt
Bo przynosiła mi pociechę

Co łączy mnie z tą melodią
Z niewiarygodną siłą łagodną
Skąd wzięła się tu
I czemu zrywa mnie ze snu

Kto stworzył te wspaniałe
Słowa hebrajskie, niezrozumiałe
Co sprawia, że łzy
Do oczu napływają mi

Znalazłam wśród zapomnianych płyt
Starą pieśń - Bisdot Bet-Lechem
Słuchałam jej może cicho zbyt
Jakby to było jakimś grzechem

A jednak niesie nadzieję
Pieśń o Bet-Lechem, czyli Betlejem
Gdzie biblijna Rut
Zbierała kłosy cierpiąc głód

Ten głód nam towarzyszy
I w pierwszym krzyku, i w wiecznej ciszy
On sprawia, że w krew
Głęboko wniknął nam jej śpiew

Znalazłam...

Twój lud, to mój lud,
Twój Bóg, to mój Bóg...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz