Hallelujah - Leonard Cohen


Leonard Cohen - Hallelujah

Marian Opania

Tysiące przeminęło lat
Gdy Dawid Panu śpiewał tak
Lecz dziś muzyki takiej nikt nie czuje
Tu kwarta, kwinta, mol i dur
Ich dźwięki tworzą pereł sznur
Natchniony król wyśpiewał "Alleluja!"

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja

I próbę wiary dano mnie
Z nóg mnie zwaliło piękno twe
Skąpane w wodzie przy blasku księżyca
Bezbronny stałem w chwili tej
Jak Samson przy Dalii swej
I usta wyjęczały "Alleluja"

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja

Mój skarbie, ja tu byłam już,
W tym miejscu, które pokrył kurz
Samotna byłam nim cię tu spotkałam
I widzę triumf w oczach twych,
Lecz miłość to nie marszu rytm
To raczej ciche, smutne "Alleluja"

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja

I w pewnej chwili dałaś mi
Twą siłę odczuć i twój spryt
Lecz więcej mi nie zrobisz tego miła
Pamiętam jak kochałaś mnie
I on był z nami w naszym śnie
A każdy oddech szeptał "Alleluja"

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja

Gdzieś może tam istnieje Bóg
I wiem, że nim przekroczę próg
W obronie skrzywdzę ciebie, moja miła
I nim zapłaczesz nocą ty
To twoje, lecz i moje łzy
Zanucą smętne, ciche "Alleluja"

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja

Więc nadaremnie wołasz go
I walcząc ze mną czynisz zło
Nie myli się tym razem twoja mała
Bo w każdym dźwięku mieszka on
W akordach stwarza pieśni ton
By zabrzmieć w smutnym, świętym "Alleluja"

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja

Tak mało darowałem ci i pogubiłem piękno dni
To cała prawda kłamać nie chcę tutaj
Lecz choć nie wyszło wszystko nam
Przed panem pieśni stanę sam
Wołając wreszcie wdzięczne "Alleluja"

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja…

Wykonawcy:
Iwona Loranc, Monika Węgiel, Arek Kłusowski
Bartłomiej Nowosielski, Natalia Kujawa


👉TUTAJ w przekładzie Macieja Zembatego

Plakat: Rafał Olbiński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz