Gdzie te fijołki - Andrzej Brzeski


Gdzie te fijołki

Andrzej Brzeski


Nie obchodzi tej wiosny zupełnie mnie to
Czy się z matni wysupła Rosati
Bo być może Rosati wyjedzie do Włoch
Jak Palmiro Togliatti z Frascati
Reklamować się może krem, guma i dżem
Linda z Jandą, Figura z Pazurą
Ale z powiek kwietniowy wciąż spędza mi sen
Ten bukiecik, co zawsze rozczulał

Gdzie te fijołki, co nas dzieliły od długiej zimy
Gdzie te fijołki, co kiedyś kwitły w przydrożnym lesie
Bo bez fijołków jak bez dziewczyny
W startowych dołkach bezradni tkwimy
Bo bez fijołków jak bez dziewczyny
Nieważny kwiecień

Nie obchodzi tej wiosny budżetu mnie stan
I mizeria mej własnej gotówki
Czy się skuma znów z mafią policji zły klan
A prezydent rozwiąże krzyżówkę
Czy niejaka Pacuła o sobie da znać
A Bakuła urządzi śniadanie
Nie obchodzi mnie to, bo nie daje mi spać
Inne w pełni wiosenne pytanie

Gdzie te fijołki...

Nie obchodzi tej wiosny mnie Pęk ani Strąk
Choć faceci to wielce ponętni
Sierakowska się może przerobić na blond
A koszerna gazeta w kościelną
Niech tam sobie przyjeżdża oficjel czy VIP
Na wyżerkę, balangę i fetę
A mnie głowę zaprząta od nocy po świt
Zagadnienie to godne Hamleta

Gdzie te fijołki...

Fot. Dariusz Rosati, Joanna Pacuła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz