Krakowiaczek - Edmund Wasilewski

Juliusz Kossak

Wiesław Ochman, Andrzej Hiolski
Krakowiaczek

Edmund Wasilewski

Wesół i szczęśliwy
Krakowiaczek ci ja
A mój konik siwy
Raźno się uwija
Uwijaj się, raźno bież
Podkówkami ognia krzesz

Czapeczka czerwona
Na głowie mi płonie
Pokazuje ona
Że mi gore w łonie
Gore serce, pędzi koń
A dziewczęta klaszczą w dłoń...

Wkoło szumi zboże
Kłania mi się kłosem
A jak zbiorę zboże
To potrząsnę trzosem
A dziewczęta z całej wsi
Będą się przymilać mi

I ta, i ta ładna
Lecz próżne ich chęci
O, bo mnie już żadna
Nie zwabi, nie znęci
Jedno tylko serce mam
Jedną tylko Halkę znam...

Z czapki pawie pióro
Barwami się mieni
Jak dzionek za chmurą
Gdy go świt rumieni
Dumnie błyszczy pawi puch
I ja dumny i ja zuch

Krakowiaczek ci ja
Pędzę sobie żwawo
Kto mnie nie wymija
Plunę w twarz kurzawą
Bo ja sobie pan i król
Wśród zielonych niw i pól...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz