Rzekł Antoni Czechow - Bułat Okudżawa


Bułat Okudżawa
Антон Палыч Чехов однажды заметил

Wojciech Młynarski


Rzekł Antoni Czechow na cześć swą i chwałę
Że mądry lubi uczyć się, a poucza żłób
Ilu w życiu durniów ja już przetrzymałem
Warto by mi za to order wpiąć, o tu

Durnie chodzą stadami kompanią dobraną
Przodem najgłupszy, normalna rzecz
W dzieciństwie śniłem, że budzę się rano
A durniów już nie ma, ulecieli precz

Ach jakże mylił się ten sen mój prześliczny

Co w dzieciństwa czas pod obłoki niósł mnie
Twarz natury krzywi się w uśmieszku ironicznym
Czegoś widać z zasad jej nie pojąłem, nie

Bo mądrzy cenią sobie samotność, dlatego
Gdy przymykają oczy wśród kontemplacji swych
Tak łatwo ich od tyłu zajść i co do jednego
Gołymi rękami powyłapywać ich

A gdy już wyłapią ich rozpoczną się czasy
Nie na wyobraźnię mą, sporą bądź co bądź
Z głupim głupio, z mądrym kłopotów jest masa
Przydałby się w środku ktoś, ale skąd go wziąć

Durniem być wygodnie jest, lecz coś tak jakby nie chce się
Mądrym bardzo chce się być, lecz za to dają w kość
Mądrość tu, głupota tam, natura plącze dróżki swe
Ach kiedyż się do tego co jest w środku uda dojść
Ach kiedyż się do tego co jest w środku uda dojść

Piosenka z filmu
Из жизни начальника уголовного розыска - 1983

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz