A Hard Rain's A Gonna Fall - Bob Dylan


Bob Dylan - A Hard Rain's A Gonna Fall
Ciężki deszcz

Marek Zgaiński

Powiedz, gdzieś był synu mój?
Błękitnooki, drogi mój?
Przeszedłem przez góry, gdzie mgła ścina szczyty
Przeszedłem przez drogę tłumem ludzi zakrytą
Przeszedłem przez lasy z których wyjścia nie było
Nad brzegiem oceanu przez wieczność brodziłem
I w sercu cmentarza wyryłem swe imię
Tylko ciężki, ciężki, ciężki, ciężki
Ciężki deszcz może zstąpić na ziemię

Powiedz, coś widział synu mój?
Błękitnooki, drogi mój?
Widziałem niemowlęta otoczone przez ściany
Diamenty na drodze rozrzucone garściami
Widziałem kruka, krwią plamił powietrze
I ludzi z nienawiścią wpatrujących się w przestrzeń
Drabinę archaniołów zatopioną w wodzie
Widziałem tłum mówców zamkniętych w portrety
I małe dzieci uzbrojone w bagnety
Tylko ciężki...

Powiedz, coś słyszał synu mój?
Błękitnooki, drogi mój ?
Słyszałem głos burzy, który był ostrzeżeniem
I szum wody wezbranej, by zatopić ziemię
Słyszałem dźwięk werbla w zapalczywej dłoni
Na szept tysięcy nikt ucha nie skłonił
Ktoś umierał z głodu, a inni się śmiali
Słyszałem jak kuglarz zapłakał nad nami
I pieśń poety tonącą w rynsztoku
Tylko ciężki...

Powiedz, kogoś spotkał synu mój?
Błękitnooki, drogi mój?
Spotkałem dziecko przytulone do padliny
I białego człowieka, który sprzedał swoje imię
Spotkałem kobietę, jej ciało płonęło
I dziewczynę z włosami rozwianymi nadzieją
Spotkałem człowieka chorego z miłości
Spotkałem człowieka chorego z nienawiści
Tylko ciężki...

Co teraz zrobisz, synu mój?
Co teraz zrobisz, drogi mój?
Odejdę stąd zanim nadciągną deszcze
Do ludzi, którym wszystko przeciekło przez ręce
Do lasu, gdzie drzewa zakrywają słońce
Gdzie kropla trucizny zatruła ich rzeki
A domy w dolinie otoczą zasieki
Gdzie kat swoją twarz ukrywa pod maską
Gdzie dusze stracone, gdzie głód bywa straszny
Gdzie czerń jest kolorem, gdzie nie ma nic więcej

I myślę, i mówię, przeklinam i szepcę
I w słońca refleksach odbija się wszystko
Pochłania mnie morze, lecz zanim utonę
Wiem, wiem to, co za chwilę powiem
Tylko ciężki....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz