Highway 61 Revisited - Bob Dylan


Bob Dylan - Highway 61 Revisited
Rewizyta na Autostradzie nr 61

Marek Zgaiński

Rzekł Bóg do Abrahama — ..Swego syna masz zabić"
Ten zapytał — ,,Boże, czy ja to muszę zrobić?"
Bóg rzekł — „Nie", Abraham zapytał — „Proszę?"
Bóg rzekł — „Możesz zrobić to, na co masz ochotę,
lecz gdy mnie znowu ujrzysz, lepiej bierz dupę w troki"
— „Dobrze, Boże, powiedz, gdzie mam go zabić dla Ciebie"
— Bóg rzekł — „Na Autostradzie numer 61"

Georgia Sam oberwał i krew mu ciekła z nosa
Z Opieki Socjalnej nie dostał ani grosza
„Gdzie mam pójść?" — zapytał Howarda —
„Pomóż mi w nieszczęściu"
Howard rzekł — „Znam tylko jedno takie miejsce"
— „Mów szybko, gdzie to jest, zaraz tam pobiegnę"
— Więc Howard strzelbą wskazał wprost przed siebie
I rzekł — „Idź na Autostradę numer 61"

Do Louisa Króla powiedział Mack zwany Kciukiem
— „Mam 40 różnokolorowych sznurowadeł do butów,
mam tysiąc telefonów, które nie chcą dzwonić.
Gdzie to wszystko upchnąć, powiedz, co mam zrobić?"
Louis Król powiedział — „Niech się zastanowię...
Jest tylko jedno takie miejsce, uwolnię cię od biedy
Wywal to na Autostradę numer 61"

Piąta córka rzekła raz dwunastej nocy
Do pierwszego ojce — „Sprawa źle się toczy.
Moja cera jest chyba zbyt bardzo biała"
Ojciec rzekł — „Stań w świetle... tak, to by się zgadzało.
Pozwól mi pogadać z drugą matką i wyjaśnić problem..."
Lecz druga matka razem z siódmym synem
Byli na Autostradzie numer 61

Wędrowny hazardzista zmęczony był nieco
Próbami rozpętania wojny na tym świecie
Więc znalazł promotora, który ledwo odrósł od podłogi
I powiedział mu — „Nigdy nie bawiłem się w te sprawy.
Lecz jest prosty sposób, w który można to zrobić.
Wystarczy z desek zbić kilka siedzeń
I wystawić je na Autostradzie numer 61"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz