Przedostatni walc - Wojciech Młynarski


Przedostatni walc


Wojciech Młynarski


Wolno bardzo do mnie mów, kochana
Słodko bardzo do mnie mów, kochana
Walc przenika mnie od stóp do głów
Wchłania nas choreografia
Lecz zapomnieć nie potrafię
Że przedo-, już przedostatni raz  tańczę

Trzeba cenę swoją znać, kochana
Trzeba trzeźwo życie brać, kochana
Trzeba wyczuć, kiedy wstać i   wyjść
Trzeba wyczuć kiedy w szatni
Płaszcz pozostał przedostatni
I czy to już przedostatni walc

Nim skrzypną drzwi, nim podam ci
Okrycie zwierzchnie
Ty wczuć się chciej w smak chwili tej
Co zaraz pierzchnie
Zaraz pierzchnie

O, gdyby
Gdyby inni, tak jak my, kochana
Porzucili piękne sny, kochana
Ileż spraw to uprościłoby
Gdybyż inni potrafili
W odpowiedniej wyczuć chwili
Że już przedostatni raz tańczą 

Zubi, zubi zu....
Roznamiętniam się wokalnie
Lecz myśl wraca momentalnie
Że i mnie mój przedostatni walc czeka

Chciałbym cenę swoją znać, kochani
I tak chciałbym, psia go mać,  kochani
Żeby wyczuć, kiedy wstać i wyjść
Żeby wyczuć, kiedy w szatni
Płaszcz pozostał przedostatni
I że to mój przedostatni walc

Wyk. Wojciech Młynarski, Piotr Machalica👉👉👉

1 komentarz:

  1. "Przedostatni Walc" Mlynarski napisal w 1969 roku. Zapytany-nieustannie,przez te wszystkie lata,az do ostatniego danego wywiadu,powtarzal,ze ta wlasnie piosenka byla Jemu najblizsza.
    "To jest piosenka,ktora napisalo zycie,moze nawet przezycie..."powiedzial w jednym z wywiadow. Konczyl ta piosenka prawie kazdy swoj recital!.
    Tylko On wiedzial dlaczego byla to najblizsza Jemu piosenka przez prawie pol wieku....

    OdpowiedzUsuń