To jest to - C'est si bon

Krystyna Janda - To jest to

Jeremi Przybora


Ja po prostu za chwilę zwariuję, albo zacznę myśleć o tym jakoś inaczej, z innej strony, albo w ogóle nie będę myślała. Mówię do siebie: "Nie myśl. Jest tyle kobiet, które nie myślą i jakoś im idzie". Postanowiłam cały dzień robić porządek w szafie. Porządek w szafie daje poczucie bezpieczeństwa, a równo poukładane stosy bielizny to jest to! Wyjęłam letnie rzeczy, przewietrzyłam, trochę przy tym wypiłam. Potem wyjęłam zimowe, też przewietrzyłam, wypiłam. To jest to!

To jest to!
Kiedy zjawia się ktoś
Sympatyczny na wskroś
Z kim by się miło szło

To jest to!
Niech i kłamie jak z nut
Byle wdzięku ciut wplótł
I żarcik a propos

A przechodnie wytworni i prości
Na nasz widok niech zżółkną z zazdrości

To jest to!
Paryż, słońce i maj
I Madame de Noailles
Nad nami z lutnią swą

Coś w co brnę
Na Boulevard Saint Germain
Przy kawie w "Deux Magots"
I właśnie to jest to!

(I znowu trochę przewietrzyłam i wypiłam. I znowu postanowiłam tak coś robić raz koło razu, żeby nie myśleć. O, jak ja lubią kiedy tę piosenkę śpiewa Eartha Kitt. Ma tam takie słowa „bijoux jusqu'au cou”).


Lecz gdy weny poczuje on szczyty
By mnie zwabić do siebie na płyty

To nie to!
Nie, nie dla mnie ten raj
Choćbyś chłopcze był naj
Mnie o spacerek szło

To jest to!
Wspólny krok, wspólny tlen
Ale nie wspólny sen
Nie, to nie to, nie to!
Może za miesiąc, bo
Na razie to nie to
Może pojutrze
No, może jutro...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz