Wysocki - Młynarski - Ten, co z nią przedtem był


ТОТ, КТО РАНЬШЕ С НЕЮ БЫЛ
TEN, CO Z NIĄ PRZEDTEM BYŁ

Włodzimierz Wysocki - Wojciech Młynarski


W tę noc nie piłem nic - to fakt,
Tylko patrzyłem na nią tak,
Jak patrzą dzieci, jak patrzą dzieci...
Ale ten, co z nią przedtem był,
Rzekł: „Po tych schodach pędź co sił!"
Tak do mnie mówi:
„Pędź, nim po nich zlecisz!"

Ten, co z nią przedtem był, mnie lżył
I dobrze mi się w pamięć wbił,
Bo nic nie piłem - ni wódki, ni wina,
Lecz kiedym kładł paletko me,
Ona szepnęła: „Nie śpiesz się..."
Tak mówi do mnie:
„Nie śpiesz się, młoda godzina..."

Ten, co z nią przedtem był
On w tę noc także zapamiętał mnie,
Stał z boku i spoglądał groźnie.
Czas minął, aż w pogodę złą
Idę po parku, patrzę - są,
Idę po parku, patrzę - dokładnie ośmiu...

Myślałem: „Żegnaj, jasny dniu,
Lecz nim mnie dorwą, będą tu
Harce, aż miło, harce, aż miło!"
Nim pomyślałem - błysnął nóż,
Ja uderzyłem pierwszy, cóż,
Ja uderzyłem pierwszy, to co?
Tak trzeba było...

Ten, co z nią przedtem był
On w te maliny chytrze wpuścił mnie -
Stał z boku blady, stał z boku blady.
Zawlekli mnie na parku skraj,
Koleżka woła: „Dyla daj!"
Koleżka woła: „Dyla daj!"
Nie dało rady...

A potem zgrzyt więziennych bram,
Lazaret także mają tam,
Tam to cierpiałem i duszą, i ciałem.
Chirurg na żywca zszywał mnie
I mówił: „Synu, trzymaj się..."
I mówił: „Synu....",
Więc się trzymałem...

Koniec odsiadki, zwykła rzecz,
Ona nie przyszła po mnie, lecz
Ja jej wybaczam - gołąbce słodkiej,
Wybaczam jej ze wszystkich sił!
Lecz tego, co z nią przedtem był,
Lecz tego, co z nią przedtem był -
Ja jeszcze spotkam...

Śpiewa: Artur Żmijewski (na fot.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz