Embarras - Jeremi Przybora

Piosenka miała swoją premierę w III wieczorze Kabaretu Starszych Panów, "Jesienna noc". Wtedy śpiewała ją Barbara Krafftówna.


Irena Santor - Embarras 💗

Jeremi Przybora

Serce tak mi zabiło –
zakołysał się bal.
Nie wiem czy to już miłość –
czy to tylko ten walc?
Czy mną serca olśnienie
owładnęło i trwa?
Czy to tylko mnie objął ramieniem
ten walc, piękny walc „Embarras”?

Czy to walca czar –
czy to walca, czy serca dar?
Kto w swej mocy mnie ma –
ty czy walc, ty czy walc „Embarras”?
A gdy się skończy bal,
kogo będzie mi więcej żal –
za kim więcej jutro zatęsknię –
za tobą czy walcem „Embarras”?
Oh, quel embarras!

Echo balu przebrzmiało –
skrzypiec sopran i alt.
Tylko jeszcze zostało
serce śród pustych sal.
I leciutko – na palcach –
przy orkiestrze jak mgła –
z tobą tańczy i tańczy wciąż walca
i to właśnie jest embarras!

Bo to walca czar –
sercu przyniósł podwójny dar.
Amor skrzydła ma dwa:
jedno – ty, drugie – walc „Embarras”.
A gdy się skończył bal,
obu jest mi  tak samo żal –
tęsknię odtąd
jedną tęsknotą
za tobą i – walcem „Embarras”.
Oh, quel embarras!...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz