Master Song - Leonard Cohen


Leonard Cohen - Master Song
Pieśń mistrza

Maciej Zembaty

Wiem że słyszałaś mistrza pieśń
gdy leżałem w malignie
Wiem że powiedział wszystko ci
co ja wolałem zmilczeć
Twój mistrz cię zabrał w podróż
przynajmniej twierdzisz tak
Czy wrócisz teraz by więźniowi
dać chleb i wina dzban?

Spotkałaś go w świątyni
stanęłaś naga tam
a on był jednym z licznych mężczyzn
co z wojny wrócił sam
We włosy owinęłaś jego zmęczoną twarz
a on jabłka ogryzek ci dał
potem dotknął twych ust, nagle odartych
z pocałunków naszych sprzed lat

Podarował ci niemieckiego owczarka
w obroży z ćwiekami ze skóry
i nigdy nie żądał od ciebie wyjaśnień
żadnej szczególnej natury
o tym kto miał robaka a kto miał głaz
a kto listownie miał ciebie
Twoja miłość jest dzisiaj sekretem dzielnicy
i nie skończy się z mistrza pogrzebem

Wziął cię w górę swym aeroplanem
którym latał rąk nie używając
i krążyłaś nad wstęgami tęczy
budząc wielki zachwyt tłumu gapiów
Potem światła wyłączył w zaułku
tam gdzie małpa jak anioł się dławi
wymazując ostateczny ból
muzyką gumowych bandaży.

Dziś słyszę twego mistrza pieśń
Na klęczkach błagasz go
Jego ciało złotą struną jest
ja głuchnę niczym pień
Ty słyszysz swego mistrza pieśń
rozpinasz bluzkę swą

Czy klękniesz dziś przy łóżku tym
które sprzątałem z tobą
nim zdecydował się twój mistrz
na łoże me śniegowe
Masz dziki wzrok i niski głos
i knykcie masz czerwone
Mnie wiem co ci powiedział mistrz
nim ci nakazał odejść

Działasz zbyt szybko jak na kogoś
kto na księżycu stanął
Ja wystawałem pod twym oknem
ty w pustym śpisz mieszkaniu
Twoja miłość jest kurzem w kajdanach starca
który tupie do taktu pieśni
Twoje uda zwiotczały za dużo chcesz
powiedzmy wróciłaś za wcześnie

Kochałem twego mistrza
Nauczyłem wszystkiego co chciał
Głodował w tajemnicy
jak ktoś kto naprawdę zna
Posłałem mu ciebie z gwarancją
że nauczę go czegoś nowego
nauczyłem że będziesz tęskniła
bez względu na czyny i słowa

Wiem że słyszałaś mistrza pieśń
gdy leżałem w malignie
Wiem że powiedział wszystko ci
co ja wolałem zmilczeć
Twój mistrz cię zabrał w podróż
przynajmniej twierdzisz tak
Czy wrócisz teraz by więźniowi
dać chleb i wina dzban

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz