Boję się tej melodii - Jeremi Przybora


Andrzej Żarnecki
Boję się tej melodii


Jeremi Przybora

Poznałem ciebie wraz z tą melodią
Kwiat wraz z zapachem
Jej zapach pamięć wszystkich trosk mi odjął
Schylił nad kwiatem
Gdy tej melodii mnie opływał strumień
I twoje ramię
Tak chciałem ciebie umieć
Jak ją na pamięć

Dziś
Boję się tej melodii
Że przyniesie cię znowu
Kiedy już pamięć zapomni
To co we mnie jest tobą
Boję się tej melodii
Że weźmie tę ciszę
Co kiedyś mi pozwoli
Nareszcie nie słyszeć

Dźwiękiem jej nagle dotknięty
W dawną strącony poezję
Jak się obronie przed pięknem
Tego co z nią się odezwie
Serce na nowo zaboli
W powrotną drogę się zerwie
Boję się tej melodii
Tak bardzo jak ciebie

Jesteście dla mnie ty wraz z tą melodią
Smutku dwie barwy
Gdy jedna zblednie na tęsknotę moją
Drugiej wystarczy
Twój obraz niknąć będzie coraz mniejszym
Cierpień mych kształtem
Melodia pójdzie za wierniejszym
Za moim śladem

Więc
Boję się tej melodii...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz