Czemu zgubiłam korale - Jeremi Przybora


Barbara Rylska, Jerzy Wasowski, Wiesław Michnikowski
Czemu zgubiłam korale?
Czemu zgubiłaś korale?

Jeremi Przybora


Nocy trzydzieści księżyc się palił
nad nasza tajemnicą.
Podarowałeś mi sznur korali -
trzydzieści małych księżyców.
A kiedy wczoraj spytałeś mnie o nie,
rękami twarz zakryłam
i nie widziałeś mych oczu, lecz dłonie,
kiedy szepnęłam: „Zgubiłam”.

Czemu zgubiłam korale?
Jakie zrządzenie tajemne
strąciło nagle jak gwiazdy
trzydzieści pełni bez chmur?
Jak ja ci teraz zapalę
nasz księżyc w noce jesienne,
zgubiony trzydzieści razy
przez jeden korali sznur?

Wiatr się nad nami chyba użalił -
Bo zawył z całej mocy,
kiedy zasnęłam, a ty korali
poszedłeś szukać tej nocy.
I znajdywałeś je wszystkie, Jak ślady,
po których szedłeś dotąd,
aż cię zawiodły pod drzwi mojej zdrady
przez noc jak ma rozpacz głęboką...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz