Piosenka o walcu "Domino" - Jeremi Przybora

Patachou - Domino
Maria Koterbska - Piosenka o walcu Domino

Domino, Domino
To piosenka o złym Dominiku
I kiedy dziś słyszę ją
Serce znów jest szkatułką z muzyką
Znów do stóp mi padł klucz do tamtych lat
Tamtych lat, kiedy to
Taki modny był walc „Domino”

Ten Dominik z paryskiej piosenki był zły
I dziewczynę z piosenki przyprawiał o łzy
Gdzieś tam chadzał,z kimś ją zdradzał
I zawadzał wciąż o bar
Ale kiedy powracał – w ramiona tak brał
Jakby jedną jedyną na świecie ją miał
Przebaczała, całowała
I szeptała: „Domino”

Domino, Domino
To nie gra, ani strój z pantomimy
Domino, Domino
To jest skrót od imienia Dominik
Śpiewający ślad, wracający kształt
Tamtych lat, kiedy to
Taki modny był walc „Domino”

Nie Dominik, inaczej na imię on miał
gdy walczyka na płycie i miłość mi dał
Nie zawinił, nie przyczynił
Odrobiny bólu mi
Ale w treści walczyka, co inne miał tło
Była zła Dominika i ja byłam ją
Nie przebaczył i w rozpaczy
Tonął walczyk "Domino"

Domino, Domino
To piosenka o złej Dominice
I kiedy dziś słyszę ją
Jak w szkatułce powraca w muzyce
Wiolinowy kwiat, klucz do tamtych lat
Dawnych lat, kiedy to
Taki modny był walc „Domino”

I ta myśl, jedna myśl
Gdy ten walczyk odzywa się dziś
Czy i ty słyszysz go
Domino, Domino, Domino

3 komentarze:

  1. mam 68 lat, a ten utwór chodzi mi po głowie od dziecinnych lat , bo go często slyszałem na płycie i polskim radio. Francuskie rytmy Edit Piaff i + akordeon to coś co nigdy nie ZGAŚNIE w moich uszach.Super piosenka, i piękne ciepłe wykonanie piosenki przez Panią Marię Koterbską.Cudo!!!! Tak Trzyma!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jesteśmy rówieśnikami. Ja mam 67 i też kocham tę piosenkę! Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  2. Dodaję do komentarza, że jeśli zdobędę lub sam odtworzę na słuch akordy to będzie ta piosenka w moich granych i śpiewanych utworach tak jak między innymi Charla Aznawura "SHE".Do usłyszenia!!!

    OdpowiedzUsuń