Moje serce zostało we Lwowie - Marian Hemar

Jadwiga Czerwińska
Moje serce zostało we Lwowie

Marian Hemar

Jeden tramwaj pod górę się wspinał
Drugi z góry katulał się w dół
Stryjski park tonął cały w jaśminach
Zapach bzów po ogrodach się snuł

Rój gołębi wiecował na Rynku
Król Jan III z pomnika się śmiał
Fiakry stały przed Georgem w ordynku
Batiar nocą sztajerka mi grał

Moje serce zostało we Lwowie
W moim mieście zieleni i wzgórz
A ja chodzę po świecie i ten żal ciągle mam
I zapomnieć nie mogę, że kiedyś, że tam

Moje serce zostało ze Lwowie
Dzieli nas tysiąc lądów i mórz
Zatrzymałem się w drogi połowie
Chciałbym iść, a tu dojść ani rusz

Jeszcze dziś, jeszcze wciąż mi się zdaje
Chociaż obcy pod stopą mam bruk
Że to wczoraj jechałem tramwajem
Który wolno pod górę się wlókł

Że to wczoraj w pasażu Hausmana
Za dwie szóstki kupiłem kiść bzu
Że to wczoraj w gałęziach kasztana
Lwowski słowik mi śpiewał do snu

Moje serce zostało we Lwowie
W moim mieście kasztanów i bzów
A ja chodzę wśród ludzi
Samotny przez świat
Tyle dni i tygodni, miesięcy i lat

Zatrzymałem się w drogi połowie
Okradziony z mych marzeń i snów
Ale czekam na dzień, gdy we Lwowie
Ze swym sercem połączę się znów





3 komentarze:

  1. Już nie ma Lwowa,po wojnie to byli już tylko twoi przełożeni.Kwas ma nadzieje na nowy pakt Polsko-Ukrainski,moim zdaniem polska nie powinna wspżęgac sie we wspólne brzemie...ma dość swoich oszustòw i kanciarzy w Rzadzie żeby kooperować jeszcze z Ukraincami

    OdpowiedzUsuń
  2. Odeiedzam miejsce spoczynku Mariana raz do roku,pije piwo w pubie do ktorego prawdopodobnie uczęszczał,mieszkam blisko Dorking

    OdpowiedzUsuń
  3. Przywiozłem jego płyte nagro ną ,a mój brat płyte upamiętniającą na posk ,wszystko na prośbe Włady Majewskiej...musiała sie w nim kochać.

    OdpowiedzUsuń