Daj mi znak - Jeremi Przybora

Rafał Olbiński

Krystyna Tkacz
Daj mi znak


Jeremi Przybora

Daj mi znak
W domu, w szarudze ulic
W palcie gdym czy w koszuli
Daj mi znak
W smutku, ogonku, w deszczu, na słonku
Daj znak, daj znak

Daj mi znak
Cichym jak ćma szelestem
Czy patetycznym gestem
Daj mi znak
Podaj mi w końcu dłoń sprzyjającą
I znak, daj znak

Przerwij milczenie, rozjaśń mą noc
Uchyl zasłonę, okaż twą moc
Pokaż co z ziarna, pokaż co z plew
Znak twój mi uczyń, znak na mój zew

Daj mi znak
Słowem, obrazem, dźwiękiem
Dreszczem, zachwytem, lękiem
Daj mi znak
Nad widnokręgiem ukaż mi rękę
I znak, daj znak

Daj mi znak
Zahucz, załopocz wiatrem
W chmury dmij rozpostarte
Daj mi znak
Uginaj drzewa w gniewnych ulewach
I znak, daj znak

Przerwij milczenie, rozjaśń mą noc
Ukaż twe ramię okaż twą moc
Pomóż oddzielić ziarno od plew
Okaż twą siłę, siłę i gniew

Daj mi znak
W ciosach mordercę powal
Odbierz oszczercy słowa
Daj mi znak
Kłamcę napiętnuj, prawdzie wróć tętno
Daj znak, daj znak

Daj mi znak
Obroń, poratuj, wesprzyj
Pomóż wygrywać lepszym
Daj mi znak
Lub, że odpycha mnie twoja pycha
Daj znak, daj znak

Przerwij milczenie, nie kryj się, dość
Ukaż nienawiść twoją i złość
Ziarna znów odsyp, dosyp znów plew
Okaż twą wzgardę, pychę i gniew...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz