Ten zapomniany flirt - Jeremi Przybora

Jeremi Przybora
Ten zapomniany flirt

Ten zapomniany flirt sprzed lat
przypomniał mi się we śnie.
Czy to był pan, czy pana brat?
Kto zrywał mi czereśnie?
Ten zapomniany flirt i tan
z kimś, co się tak podoba.
Czy to był brat, czy to był pan?
Czy może nawet obaj?

Och, pamięć ma –
och, pamięć ma
(na ogół taka skrzętna)
pamięta, a
pamięta, a
zawodzi we fragmentach.

W tym flircie wina było ciut
i chyba nic już więcej.
Ze łzą dziś zbudziłam wśród
mgły tych reminiscencji.
I jeszcze żal do pana trwał,
gdy piłam mą herbatkę,
że pan się tak zapomnieć dał
czy też – pomylić z bratem.

Och, pamięć ma –
och, pamięć ma
(na ogół taka skrzętna)
pamięta, a
pamięta, a
czasami nie pamięta.

Ten zapomniany flirt sprzed lat
by można może wskrzesić?
W alternatywie – pan czy brat –
co niepotrzebne skreślić.
Lecz w pana oczach mglisty kształt
ma jeszcze mglistszą postać;
pan nie wie, czy to pan, czy brat,
czy ja, czy… moja siostra!

Czyż pamięć, gdy –
czyż pamięć, gdy
już pewne luki miewa –
nie mogłaby –
nie mogłaby
zapomnieć kogo trzeba?!

Obrazy: Coby Whitmore

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz