Zanim zastukam do niebieskiej bramy


Andrzej Zaucha
Zanim zastukam do niebieskiej bramy

Andrzej Błaszczyk

A gdy zastukam do niebieskiej bramy
Z kurzów jesiennych otrzepię kolana
Być może Święci spojrzą na mnie wilkiem
Że niebogaty wchodzę w rajską sień
Mam za pazuchą te piosenek kilka
Jasne oczęta i niejeden grzech

Być może Boże znajdziesz dla mnie kąt
W blasku o zorzy niedaleko stąd
Kącik maleńki, żadne Bóg wie co
Być może Boże znajdziesz dla mnie kąt

Za życia mego, nieco gorzki żart
Spraw mi niebieskie M-1 lub dwa
Kącik maleńki, żadne Bóg wie co
Być może Boże znajdziesz dla mnie to

Pod czujnym okiem celników niebieskich
Wzbrania się ziemskich przemycanie smutków
Więc jeszcze łzę przełknę ostatnią
Zanim zastukam do niebieskiej furty
Tuż tuż za progiem przestanę się martwić
Aby zapomnieć co nie zapomniane
I aniołowie wnet nastroją harfy
I rajskie wino rozleją do szklanek...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz