Melodia mojego miasta - Irena Solińska


Sława Przybylska
Melodia mojego miasta

Irena Solińska

Pojazdów pęd, hamulców zgrzyt
Fabryki gwizd, gdy idzie świt
Melodia mojego miasta
Mostowych przęseł cichy jęk
Motorów szmer, metalu szczęk
Melodia mojego miasta

Obcasów step, szpileczek stuk
Perkusji rytm w uliczny bruk
Melodia mojego miasta
I rynien bulgot, kiedy deszcz
Milczenie parków w zimny zmierzch
Melodia mojego miasta

W symfonię zgiełku czasem wplecie
Liryczny akord siwy bard
Tango miłości wiatr ulicą miecie
Kto mu pozwolił tak niemodnie grać

Dziecięcych kroków zaschły ślad
I zgasłe słowa tamtych lat
Melodia mojego miasta
Z kawiarni, biur, z podwórek, bram
Z zaułków, hal, z cmentarnych bram
Melodia mojego miasta

Samotny uśmiech, łzę i gorycz
Tonacji wspólnej wiąże nić
Co ludzi cieszy i to co ich boli
Kiedy bez marzeń trudno tak im żyć

Podobnych miast świat wiele ma
Lecz jedno tylko dla mnie gra
Melodię mojego miasta
Nad kabli sieć, wieżowca szczyt
Tysiącem nut rozkwita w rytm
Melodia mojego miasta

Obrazy: Loui Jover

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz