To był okres - Jarosław Abramow-Newerly

Miłość z listy przebojów - 1984

Mariusz Dmochowski
Marian Kociniak
To był okres - niech to kat!

Jarosław Abramow-Newerly

To był okres, niech to kat
Budowało się ten świat
Ile wiary w te dźwigary i w ten Blok
Pierwszy młodzieżowy zlot
Zwarty szereg – w lewo zwrot
W górę młoty, do roboty, równaj krok
Cholera

Byłem wtedy chłop jak dąb
Miałem z przodu srebrny ząb
I po tacie jedne gacie, paczkę sport
Bo jak uczył krótki kurs
Trzeba szybko wznosić mur
Na brygadę, kurczę blade i w pieriod

Ja pamiętam ciebie stąd
Miałeś zawsze inny sąd
Podział masy na te klasy dzielił nas
Tłumaczyłem ci jak brat
Że zawalił się twój świat
A ogary dawno poszły w las
Niestety

Zimna wojna, groźny stan
Na Korei Li Syng Man
Podżegacze, szczwani gracze na Wall Street
Czujnym okiem wkoło bacz
A inteligencki płacz
Nie na czasie, drogi bracie, uwierz mi
Mój Boże

ZMP, ach ZMP, gdzie dziewczyny dawne te
Co reakcji w każdej akcji rwały kły
Traktor w polu pyr, pyr, pyr
My za pokój, my za mir
Zawsze w zgodzie, w niepogodzie
Równo szli

Tak, ja pamiętam ciebie stąd
Byłeś czujny jak James Bond
W aparacie zawsze bracie byłeś as
Próżne żale, szkoda łez
Zniknął łańcuchowy pies
A ogary dawno poszły w las

Z popiołów kto dziś wskrzesi, pytam was
Ten ponury, wzniosły czas
Niesztampowy, laurkowy – zwykły pic
Trudno pisać musical
Z „Jak hartowała się stal”
Na Broadwayu naszych dziejów nie zna nikt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz