Czy musimy być na ty - Agnieszka Osiecka


Kalina Jędrusik
Czy musimy być na ty?

Agnieszka Osiecka

Czy musimy być na ty?
Po co zmieniać rzeczy stan?
Popatrz, jak to ładnie brzmi:
stare słowa: „pani”, „pan”.

Nie mówiłeś do mnie „ty”,
gdy przybiegłeś kiedyś sam
i gdy ja szepnęłam ci –
„Proszę zostać, zmoknie pan”.

Mówię: „zostaw”,
mówię: „przynieś”,
mówię: „wpadnij dziś po kinie”...
Czy nie ładniej było dawniej
mówić: „Kiedy znów pan wpadnie?”.

Nie musimy być na ty,
tak jak drzewem nie jest ptak.
Drzewo pyta: „Czy pan śpi?”,
a ptak na to – „nie” lub „tak”.

Mój telefon milczy, milczy,
nie masz czasu ani, ani...
Czy by było tak, najmilszy,
gdybyś mówił do mnie – „pani”?

Czy musimy być na ty?
Nie najlepszy był to plan.
Proponuję, by przez łzy
znów powtórzyć:
„pani”,
„pan”...

Obrazy: Francoise Collandre

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz