Przechodnie niedzielni - Wojciech Młynarski


Andrzej Dąbrowski
Przechodnie niedzielni

Wojciech Młynarski

Przechodnie niedzielni
Z wielkich miast
Pod słońca patelnią
Tracą czas
Pogodni bezczelnie
Raz po raz
Co krok złoszczą mnie

Badacze subtelni
Błahych spraw
Panowie udzielni
Małych kaw
Przechodnie niedzielni
W życiu raf
Nie znają, o nie

A ja niedzieli
Już nie miałem od lat
Na karuzeli
Stu terminów i dat

A tutaj w kręgielni
Praca wre
Snajperzy niecelni
Wstydzą się
Przechodniów niedzielnych
W letni dzień
Przyjazny skrył cień

A mnie wciąż coś goni
Wciąż coś gna
Wymyka się z dłoni
Szansa ma
Nie umiem, jak oni
Tracić dnia
Choć może to błąd

Nie dla mnie mdły smak
Niedzielnych kaw
Mam jeszcze odkłamać
Parę spraw
Mam jeszcze przełamać
Sporo raf
Wędrując pod prąd

Lecz ciągle wierzę
Choć tak długo to trwa
Że swej niedzieli
Się doczekam i ja...

Fot. Wojciech Młynarski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz