Bird On the Wire - Leonard Cohen


Leonard Cohen - Bird on the Wire
Iwona Loranc - Ptak na uwięzi

Marian Opania

Tak jak ptak wplątany w sieć
Krzyk pijaka w chorym śnie
Próbowałam z całych sił
Wolną być

Tak jak robak haczyk rwie
Z Księgi Życia wita cię
Twa królowa
I resztkę serca daje ci

A jeśli cię kiedyś zraniłam
To wierzę, że może wybaczysz
A jeśli kogoś zdradziłam
To siebie, nie ciebie w rozpaczy

Martwy płód boli tak
Gdy mi bestia ostrym kłem
Rani tych co chcą być
Zbyt blisko mnie

Lecz przysięgam na tę pieśń
Że naprawię całe zło
Bo miłości pragnę dziś
Ze wszystkich sił

Raz kiedyś bezdomny kaleka
Powiedział mi
Nie wolno żądać za wiele
A znowu panienka w dzielnicy burdeli
Parsknęła mi w twarz
Czemu pragniesz mało tak

Tak jak ptak…

TUTAJ w przekładzie M. Zembatego

Fot. Iwona Loranc
Il. Kenny Deane

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz