Piosenka na Boże Narodzenie - Leszek Długosz


Leszek Długosz
Piosenka na Boże Narodzenie

Urastaj mi, powracaj, cieniu domu dalekiego
I ty, choinko pod oknem świetlista
Łzo czysta skryta u oka dziś mojego.

Raduj się, wesel mi się jeszcze
Dziecinne moje Boże Narodzenie.
Po calutkim choćbym szukał świecie
Nie wypatrzę gwiazdki tak pierwszej
Nie napotkam pasterzy weselszych
Nie ma już zim takich na Ziemi i na firmamencie.

Rozpierzchło się, przeweseliło
Ono śliczne wtenczas świętowanie
Łańcuch ludzi, aniołów pospołu u stołu
Biel święta na sianie.

Urastaj, wspominaj mi się świątecznie
Cieniu domu pierwszego
Mateczniku żywiczny starodrzewiany
Przez pokoje twe przeszły pokolenia liczne
Ażeś sam się rozstąpił
na Cichą poszedłeś Polanę.

Snuj mi się, kolędo
Na dalekich kilometrach
Mrok na polach, ciemne drogi
A w okienku urojonym
Lśni choinka ustrojona
daleko…

Urwis mały cięgiem przy niej chodzi
Złoconego gwałtem urwać chce orzecha z samego czubeczka
Na imię mu Leszek
Jeszcze mu nie przeszło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz