Smutny jak fado - Wojciech Młynarski


Michał Bajor
Smutny jak fado

Wojciech Młynarski

Kiedy świat portretuję na smutno
Gdy na taki porywam się temat
Myślę mym przysłuchując się nutkom
Że smutniejszych to chyba już nie ma
Więc gdy nad moją głową się zbiegną
Takie nutki natrętną gromadą
Wtedy mogę powiedzieć to jedno
Jestem chyba tak smutny jak fado
Z ciemnej muzyki dna
Portugalski smutny kujawiak
Który chociaż ochotę ma
Lecz na tańce się nie umawia

Pragnąłbym wiedzieć, co będzie jutro
Lecz od fado się tego nie dowiem
Choć nie zawsze na świat patrzę smutno
Moja szklanka jest pełna w połowie
Ale kiedy fałszywy cyrk losu
Chce rozbawiać mnie swą maskaradą
To mnie na to namówić nie sposób
Jestem wtedy tak smutny jak fado
Rytm parnych skwarnych miast
Fado, śpiew oceanów w dzień mglisty
Szept samotnych dalekich gwiazd
Ulicznego nuta artysty

Czasem, kiedy na sercu nielekko
Kraj się marzy tajemny, nieznany
Ale chociaż uciekniesz daleko
Smutek znowu odnajdziesz lustrzany
I znów gwiazdy spostrzegasz na niebie
Które zimną zastygły plejadą
I w tej chwili tak szepczesz do siebie
Jestem chyba tak smutny jak fado
Z ciemnej muzyki dna
Portugalski smutny kujawiak
Który chociaż ochotę ma
Lecz na tańce się nie umawia
Fado, rytm parnych skwarnych miast
Dla tubylców i dla emigrantów
Szept samotnych, dalekich gwiazd
Czysty smutek bez konserwantów
Fado...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz