To może zdarzyć się wszędzie - Wojciech Młynarski


Michał Bajor
To może zdarzyć się wszędzie

Wojciech Młynarski

Tak było, jest i będzie
Od tego nie da się uciec
To może zdarzyć się wszędzie
I w każdej życia minucie
Na drodze wielkiej czy mniejszej
Dokąd bym nią nie miał iść
Nagle się zechcę obejrzeć
I taka zrodzi się myśl

Nocą i dniem skąd idę wiem
Ale czy wiem dokąd idę
I która z gwiazd da mi swój blask
Gdzie znajdę moją Kolchidę
Czy siostry dwie polubią mnie
Szara samotność i troska
Czy srebrny śmiech czy wredny pech
Posłużą mi za drogowskaz

To może trwać tylko chwilę
Dzień, miesiąc a może dłużej
Przerwa w podróży i tyle
Przystanek w życia podróży
Nad mapą swych losów siadam
Treść pytań znam nie od dziś
I odpowiedzi układam
By według nich dalej iść

Przecina jak nożem mój szlak
Tu większa rzeka, tam rzeczka
I tam i tu przy drogach stu
Piosenki są jak miasteczka
A gdy zmierzch dnia ochotę ma
By wykpić me kroki małe
To wcale nie przygnębia mnie
Liczy się, że próbowałem

I myśl o skronie uderza
Myśl dosyć prosta najczęściej
Czy aby wiesz dokąd zmierzasz
Czy aby wiesz czym jest szczęście
Chór mędrców ten ważny temat
Podsuwa mi w drodze mej
I pewno Kolchidy nie ma
Lecz będę wciąż szukał jej

I każdy świt powtarza mi
Bym ufał losowi swemu
Że świtu biel wskazuje cel
Że się przybliżam ku niemu
I pełny gaz i raz po raz
Gonię i pędu nie zmniejszam
Gdzie drogi kres Kolchida jest
Nieznana, więc najpiękniejsza
Gdzie drogi kres piosenka jest
Nieznana, więc najpiękniejsza

Fot. W. Młynarski, M. Bajor, W. Korcz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz