Ominęło mnie wesele - Jadwiga Has


Lucja Prus
Ominęło mnie wesele

Jadwiga Has


Ominęło mnie wesele
Nie sprawiono białej sukni
I dlatego w mojej szafie
Wiszą sobie same smutki

Ten w kolorach pastelowych
Poplamiony sokiem z jagód
Miałam dawno, dawno temu
To dziewczęcy pierwszy zawód

Szafirową byłam wtedy
Gdy uczono mnie mądrości
A na łokciach wielkie dziury
I poszarzał ze starości

Ten zielony mam w prezencie
Od przyjaciół z dawnych lat
Co odeszli w swoje życie
Zacierając wszelki ślad

A ten krótki, żółty smutek
To pamiątka po wierności
Takie mini przed kolana
Trochę śmieszy, trochę złości

I ostatni z nich, czerwony
Jest sprzed roku, prawie nowy
Chociaż noszę go codziennie
Jak zwyczajny strój domowy

Mam go dosyć, lecz jest trwały
A gdy czasem się poplami
Samo życie dba o niego
Czyszcząc go starannie łzami

Obrazy: Mark Demsteader

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz