Na całej połaci deszcz - Jeremi Przybora


Na całej połaci deszcz


Jeremi Przybora


Na całej połaci - deszcz
W przeróżnej postaci - deszcz
Na siostry i braci - deszcz
Jesienny plakacik - deszcz

Na naszą równinę - deszcz
na każdą roślinę - deszcz
Na tłoczek przed kinem - deszcz
Na ładną dziewczynę - deszcz

Na pociąg do Jasła - deszcz
Na wzmiankę, że "Zgasła..." - deszcz
Na napis: ”Brak masła” - deszcz
Na starte już hasła - deszcz

Na flaszki od wódki - deszcz
Na inne złe skutki - deszcz
Na dzionek za krótki - deszcz
Na puste ogródki - deszcz

Na orła czy reszkę - deszcz
Na skromną wywieszkę - deszcz
Na smutek z uśmieszkiem - deszcz
Na jedną Agnieszkę... - deszcz

Na w sinej mgle dale - deszcz
Na kocham cię stale - deszcz
Na żale, że wcale... - deszcz
No i na tak dalej, tak dalej, tak dalej... - deszcz

Mistrzowi Agnieszce - pilny uczeń Jeremi

Agnieszko!
Do wczoraj pewno jeszcze trochę mnie pamiętałaś,
ale dzisiaj już muszę przypomnieć Ci się.
Telefonowałem, ale nikt nie odpowiadał,
może dlatego, że - jak to dziś stwierdziłem - pod zły numer.
Teraz będę dzwonił pod dobry, ale w domu nie mam dobrych warunków akustycznych, więc nie wiem, czy się prędko do Ciebie dodzwonię,
bo jeszcze do tego tonę w pracy przed premierą.

Agnieszko, pamiętaj o mnie i dbaj o uszy, za którymi przepadam!

Jeremi

...Na starą piosenkę - deszcz -
na z Kępy panienkę - deszcz -
na pana Przyborę - deszcz -
na dusze dwie chore - deszcz -

Agnieszka

(wyraźnie pod wpływem Jeremiego Przybory)
6 lutego 1964 r.

Piotr Machalica, Magda Umer 👉👉👉

Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory
listy na wyczerpanym papierze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz