Śpij spokojnie mój świecie - Andrzej Piaseczny


Seweryn Krajewski
Śpij spokojnie mój świecie

Andrzej Piaseczny


Gdybym był jak parku tego król
Świat malował wszerz i wzdłuż
Świąt nie czekałbym, na ławkę wszedł
Krzyknął z niej by słyszał lud
Śnij spokojnie świecie mój

Gdybym troskę wzbudził o mój stan
Sen wariata tyle wart, co sen
Każdy panem świata swego jest
Świat kołysze swój u stóp
Śnij spokojnie świecie mój

Bo prawdy i baśnie i wielkie fantazje
Są zawsze tylko snem

Póki ktoś na ławkę zechce wejść
Nad oparcia ciepły punkt
I wykrzyczeć, co mu w duszy gra
A kiedy niegotowy lud
Zejść, ułożyć się do snu

Bo prawdy i baśnie…

Póki więcej z siebie nie chcesz dać
Świat malować wszerz i wzdłuż
Świąt nie czekać, na swą ławkę wejść
Krzyknąć z niej by słyszał lud
Śpij spokojnie świecie mój

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz