Uciekłam - Barbara Młynarska


Halina Kunicka - Uciekłam

Barbara Młynarska-Ahrens


Ucieknę, uciekam, uciekam, uciekłam
Deszcze mnie zmoczyły, na słońcu się spiekłam
Drogi nie znalazłam, buty pogubiłam
Od siebie uciekłam, donikąd przybyłam

A odnikąd dalej ruszyć muszę w drogę
Komu ja się jeszcze przydać na co mogę
Sama się nie lubię, chłopcy nie kochają
Nikt o nic nie spyta, ludzie wyśmiewają

No a może jednak przystanę, pomyślę
Może jaką kartę z miłym słowem wyślę
Może jakiś adres wymyślę, napiszę
Może czyjś głos nagle w tej ciszy usłyszę

Może czyjś głos znany, znany-zapomniany
Odnikąd zabierze, do domu sprowadzi
Przy stole posadzi, herbaty naleje
Zapyta: Dziewczyno, co się z tobą dzieje

Przed kim tak uciekasz, przed czym tak się bronisz
Jakiej szansy szukasz i za czym tak gonisz
Tu jest twoje miejsce, przy tym szorstkim stole
Tutaj zostać chciałaś na dole-niedole

Zszarzałaś, zmarniałaś, dziewczyno kochana
Zostań tutaj ze mną, zostań choć do rana
A rano zobaczysz, że się odmieniło
A mnie wtedy serce mocniej by zabiło

Że ktoś o mnie myśli, że ktoś mnie tak prosi
I w oczy zagląda, i na rękach nosi
Zostałabym pewnie, została bez słowa
I zaczęłoby się, zaczęło od nowa

Fot. H. Kunicka, B. Młynarska-Ahrens

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz