Za Niemen

Augustyn Bielawski

Za Niemen tam precz!
Już gotów koń, zbroja
Dziewczyno ty moja,
Uściśnij, daj miecz.

Za Niemen, za Niemen i po cóż za Niemen?
Nie przylgniesz tam sercem, cóż wabi za Niemen?
Czy kraj tam piękniejszy, kwiecistsza tam błoń
Czy milsze dziewoje, że tak spieszysz doń.

Nie spieszę do dziew,
Ja spieszę na gody,
Czerwone pić miody,
Niewiernych lać krew.

Chcesz godów, zaczekaj kochanie ty moje,
Ja gody wyprawię, nasycę, napoję.
Patrz, pierś ma otwarta, więc serce mi weź,
Krwi mojej się napij, mych napij się łez.

Dziewczyno stój, stój,
Twe słowa, jak z brzytwy,
Ja z pola, ja z bitwy
Powrócę, jam twój.

Nie wrócisz, nie wrócisz, kochanie ty moje,
Twe serce odwyknie, pamięć twa zapomni.
Patrz, koń już opuszcza pastwisko i żłób,
A w polu czerwonym twój niechybny grób.

Jak wielki jest Bóg
Ja w oręż moją wierzę,
Gdzie tylko się zmierzę,
Tam padnie zły wróg.

Obrazy: Wojciech Kossak


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz