Ja śpiewam piosenki - Julian Tuwim


Hanka Ordonówna, Barbara Muszyńska
Ja śpiewam piosenki

Julian Tuwim


Mój miły, nie bądź tak srogi
Bo serce mdleje mi z trwogi
Czemu się, miły, smucisz
Ach, ucisz serce swe, ucisz.
Noc patrzy na nas gwiazdami
Jesteśmy, miły mój, sami.
Pachną bzy coraz słodziej
Niech nas pogodzi ta noc

Ja śpiewam piosenki
Brzmią czułe dźwięki
Ludziom na pocieszenie
Słuchają w radości możni i prości
W sercach swych czując drżenie.
A jeśli któremu, któż to wie czemu
Łza czasem błyśnie w oku
To dla tej czystej łzy jednej
Przebacz mi biednej
Przebacz największy grzech

Gdy kiedyś u nieba progu
Skruszona stanę przy Bogu
Nawet i Stwórca w niebie
Nie spojrzy groźniej od ciebie
Ja Bogu powiem: mój Boże
Przychodzę tutaj w pokorze
Prośbę o łaskę wnoszę
Spójrz tylko, proszę i sądź

Śpiewałam piosenki
Brzmiały ich dźwięki
Ludziom na pocieszenie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz