Kukułeczka - Maria Konopnicka

https://drive.google.com/file/d/1r7sZ6SPlpdC-6Pi4p2vYeh8NWSjcNWkP/view?usp=sharing
Łucja Prus - Kukułeczka

Maria Konopnicka

Po tym ciemnym boru
Kukułeczka kuka,
Z ranka do wieczoru
Gniazdka sobie szuka.
Kuku! Kuku!
Gniazdka sobie szuka.

A ty, kukułeczko,
Co na drzewach siadasz,
Jakie ty nowiny
W lesie rozpowiadasz?
Kuku! Kuku!
W lesie rozpowiadasz?

Oj, chodziły wichry
W zimowej zamieci,
Zburzyły mi gniazdko,
Com miała dla dzieci.
Kuku! Kuku!
Com miała dla dzieci.

Zburzyły mi jedno,
A ja drugie zrobię,
Jeszcze po tym lesie
Będę kukać sobie.
Kuku! Kuku!
Będę kukać sobie.

Przeglądam książkę z mojego dzieciństwa, ma już 61 lat.
Nieco młodsza ode mnie!
Tam w rozdziale
"A wiecie wy, dzieci, o czym ptaszek śpiewa?..."
druga wersja wiersza:

Po tym ciemnym boru itd....

— Leciałam ja w maju
Z ciepłego wyraju,
Zagubiłam w drodze
Ścieżynkę do gaju!
Kuku! Kuku!
Ścieżynkę do gaju!

Zagubiłam ścieżkę
Do gniazdeczka mego,
Teraz latam, kukam,
Ot, już wiesz, dlaczego.
Kuku! Kuku!
Ot, już wiesz, dlaczego.

Maria Konopnicka
Co słonko widziało

Nasza Księgarnia
Warszawa 1954

Ilustrował
Bogdan Zielieniec

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz