Wychodzę za mąż - Agnieszka Osiecka


Barbara Rylska
Wychodzę za mąż

Agnieszka Osiecka


Mamo,
po co, na co chcesz mnie wydać za mąż,
powiedz lepiej, co się tutaj stało,
czy w domu przyda się ten pan?

Mamo,
dziś nie w modzie wychodzenie za mąż,
ty się stajesz dla postępu tamą
i niepokoi mnie twój stan.

Mamo,
to przecież taka prosta rzecz,
śmiało,
czas, by przesądy rzucić precz,
już czas.

Mamo,
słuchaj, co odpowiem temu panu,
kiedy zechce, żebym wyszła za mąż –
nic z tego, to był kiepski plan.

Mamo,
czemu mnie już nie wydajesz za mąż,
powiedz lepiej, co się tutaj stało
i gdzie zapodział się ten pan?

Mamo,
już nie czeka tamten pan pod bramą,
a ja nie chcę być w rodzinie plamą
i szczerze wzruszył mnie twój żal.

Mamo,
to przecież taka prosta rzecz,
śmiało,
czas, by przesądy rzucić precz,
już czas.

Mamo,
ty cichutko szepnij temu panu,
że gdy zechce, to ja wyjdę za mąż,
bo to był taki dobry plan...

Obrazy: Josef Kote

1 komentarz: