Tyle mojego - Agnieszka Osiecka

Agnieszka Osiecka

***

Tyle mojego, co na niebie,
tyle mojego, co przelotne.
Więc patrzę w białej chmury grzebień,
w niebo niewinne i zalotne.
A niebo, co nad domem moim
zawisło siwo i bezpańsko,
nagle powiada: Czemu stoisz,
ruszże fantazją swą słowiańską.

Wiatrami, burzami mnie nakarm,
w chmurę mnie wystrój i w ptaka.
Daruj mi tęczę przejrzystą
i rude wschodu ognisko.
A kiedy będę gorzeć jak czereśniowa kiść,
to wtedy nawet możesz – do domu iść...

Listy śpiewające

1 komentarz:

  1. Agnieszka Osiecka - Uśmiechnij się


    Jedni zbierają znaczki pocztowe,
    inni ploteczki i cudze grzechy,
    inni piosenki "Volare", "Piove",
    a ja zbieram uśmiechy...

    Kto się uśmiechnie do mnie, chociaż raz, chociaż dwa,
    kto się uśmiechnie do mnie, chociaż mało z tego ma -
    ze zdziwienia, z roztargnienia,
    przez pomyłkę, od niechcenia...

    Kto się uśmiechnie do mnie, to dla pana żaden gest,
    za to mnie się to opłaca, każdy uśmiech przyda się,
    bo ja zbieram uśmiechy i kolekcję mam,
    bo ja zbieram uśmiechy tu i tam.

    Jedni sprzedają zbiory bez skargi,
    biorą złotówki, franki i centy.
    Ja mej kolekcji za żadne skarby
    nie oddam, to zbiór bezcenny.

    Kto się uśmiechnie do mnie, chociaż raz, chociaż dwa,
    ty się uśmiechnij do mnie, chociaż mało z tego masz –
    ze zdziwienia, z roztargnienia,
    przez pomyłkę, od niechcenia…

    Kto się uśmiechnie do mnie, to dla pana żaden gest,
    za to mnie się to opłaca, każdy uśmiech przyda się,
    bo ja zbieram uśmiechy i kolekcję mam.
    Kto się do mnie uśmiechnie, może pan?

    OdpowiedzUsuń